2019'da Kendimize Bir Hediye Alalım

Bugün dünün aynısı!

Yiğit Özgür'ün efsane karikatürünün repliği olan bu cümle, bir çoğumuzun farklı zamanlarda aynı duyguyla kurduğu klasik serzenişimiz.

Kimimiz yaptığımız işten yakınıyor, ay sonu hedefleri, yıl sonu hedefleri ve illa ki yeni yılın hedefleri !

Kimimiz ev işi hiç bitmez yap yap hep aynı diyoruz.

Farkında mısınız gençlikte, çocuklukta böyle yakınmayız NEDEN sizce?



Çünkü çocuk ve genç tecrübe eder, öğrenir. Bir erkek çocuğu eline ilk kez tornavida alıp bir vida sıkarken nasıl mutludur fark ettiniz mi? Yada kız çocuğu annesi ona bir yumurta kırdırdığında ?

Zihin öğrenmeye, araştırmaya, yeniyi bulmaya açtır. Onun peşinden koştukça heyecanlanır, mutlu olur.

Mide yemek bulamazsa guruldar çünkü o durmadan asit salgılar, gerilir büzülür.
Hiç şunu demez, "nasılsa yemek yediği yok az kestireyim farketmez nasılsa".

Yada kalp hiç durur mu? Böbrek ? Ciğer? Uyusak bile temiz hava için uğraşıp durmaz mı?

İşte tüm organlarda olduğu gibi beyinde hiç durmaz. Beynin istediği tek şey "düşünce için veridir"

Öyle ki siz ona kaliteli veri yollamazsanız beğenmeyip geleni de reddetmez.

Mesela neredeyse günün çok büyük çoğunluğunu Acun TV izleterek geçirtebilir. Yada saatlerce elde telefon İnstagram, Twitter vakit harcatabilir. Ama tüm bunlar beynin sadece boş durmamasını sağlar. Anlıktır. Gör, eğlen bitir.

Ben beynin besini için hep dediğimi yine diyor olacağım.

KİTAP.

2017'nin son ayında kendim için aldığım bir karar vardı. 2018'de en az 10 kitap okuyacaksın. Kalınlığı, inceliği, türü, rengi cinsi önemli değil. Önemli olan alışkanlığını yeniden edinmelisin dedim. Haziran 2018'de 10, Aralık 2018'de 18. kitaba ulaşmış bulunmaktayım.


1) Kendimi disipline ettim. Verdiğim sözü tuttum.
2) Aynı türden okuduğum kitaplar arasında bağ yakaladım, iki yazarında bahsetmediği 3. bir kitap varmış gibi çıkarsamalarda bulunarak 2 kitaptan daha fazla, en az 3 kitap etkisini yakaladım.
3) Ülkenin b.kunda eşelendiği gündeminden uzak durdum.
4) Mutlu oldum. Her kitap yeni düşünceye sebebiyet verdiğinden, mekan değişmese de algım değişti ve her gün birbirinin aynısı olmadı. Mutlu olmak için bir şeyleri satın alma, tüketme ihtiyacı hissetmedim. Yada yaptığım işi hayatımın merkezine koyup kariyer kölesi olmadım.

Gelelim 2019'a. Bu sefer plan daha büyük!


Bundan 1-1,5 ay önce rastlantı eseri YouTube'da yaptığı bir canlı yayına denk gelip takipçisi olduğum Barış Özcan benim size anlatmak istediğim bu konu hakkında çok paralel bir video çekmiş. Bir izleyin, 2019 planını konuşmaya öyle devam edelim.



Barış'ın da dediği gibi yeni senenin ilk günü, yeni kararlar alıp uygulamak için eşsiz bir temiz sayfadır. Hayatınızda, kendinizde neyi eksik görüyorsanız, neyi yanlış, hatalı buluyorsanız onu değiştimek için kendinize ölçülebilir hedefler koyun. Bu hedefe giden yoldaki seyrinizi takip edin ve onu gerçekleştirin.

Benim hazırladığım takvim için buraya tıklayın. Ben ritmik olana uyamayacağımı biliyorum. O yüzden gün kutularını büyütüp ufak ufak notlar düşmeyi düşünüyorum.

Barış'ın Zinciri Kırma takvimi için buraya tıklayın Barış'ın takvimi tüm seneyi tek sayfada görüyor ve dolayısıyla motivasyonun hep diri kalmasını daha kolay sağlıyor.

Siz hangisini tercih ederseniz onu indirebilirsiniz. Yada 3. takvimi siz yapabilirsiniz.


Sağlıklı bir birey mi olmak istiyorsunuz, bir senede atacak olduğunuz toplam adım sayısı hedefi koyun. Yada sigara içiyorsunuz ve bırakmak istiyorsunuz, on iki aya bölerek kademeli olarak azaltmanın yolunu seçin.

Daha az telefon, daha az televizyon-bilgisayar daha çok kitap diyin. Her kitap bir bilgi katıyorsa beş kitap okuduğunuzda aralarında bağ oluşacak ve mutlaka beşten büyük bilgi hazineniz olacak.

Daha çok insan diyin. Haftanın bir gününü belirleyin ve o gün akşam hiç televizyon açmayın. Aynı odada oturun ve bilgi paylaşın.

Ve tüm bu olası tercihlerinizi ölçülebilir hale çevirin. Ancak o halde takip eder ve vazgeçmezsiniz.

Ben iki bin on dokuzda kendime şu hedefleri koyuyorum

- Bir önceki sene 10 olan kitap hedefimi 12 ye çıkarıyorum. 18'e ulaştım diye daha büyük hedef vermiyorum. Önemli olan ulaşılabilir olması. Ayrıca artık okuduğum kitapları detaylı şekilde özetlemeye de başladığımdan oldukça uzun vaktimi almaya başladı. Dolayısıyla 2019'da 12 kitap okunacak.

- Kilo verebilir miyim emin değilim ama en azından daha hareketli olmaya çalışmalıyım dedim ve kendime 2019'da spor amaçlı 75.000 adım hedefi koyuyorum. (Sanki az gibi ama bakalım, yaklaşırsak güncelleriz)

- Ekonomik imkanlarımız imkan verdiği ölçüde 2019'da her ay bir sosyal etkinlik şartı koştuk kendimize. Bu konser olabilir, tiyatro olabilir yada yeni bir yer keşfetme olabilir. 2019'da 12 sosyal aktivite.

- Yine bir başka hedefim su içme üzerine. Bunun takibi biraz zor ama rakamsal takibini yapmasam da takvimimde su iç hep yazacak. Yoğun iş temposu içinde tüm günü hiç su içmeden geçirdiğim oluyor. Şimdi ama günde 2 litre su.

Hedefleriniz mesleki hedefler olmasın. Belirlediğiniz hedefe ulaşmanız, bir başka etkenin davranışına bağlı olmamalı. Sadece sizin kararlılığınız ve emeğinizle elde edilebilir olmalıdır. Çünkü amaç başarmak olmalı. Kendinize verdiğiniz sözü tutmanız olmalı.

2019 biterken bugünkü sizden farklı bir siz olsun. Bugün sizde olmayan "iyi" o gün sizde olsun, bugün sizde olan "kötü" o gün sizde olmasın. İnanın yaşam sadece bu kadar. Mutlu olmak, sadece bu yollardan mümkün. Merak edecek, araştıracak, çalışacak, edineceksiniz.

Mutlu bir sene olsun !

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

Sakıncalı Piyade Kitabı Tanıtımı ve Uğur Mumcu

Elif Şafak - Aşk Kitap Yorumum