Kanlı Tutku Kitabı (Osman Aysu) Yorumu



Varlıklı bir ailenin biricik kızı hafta sonları kaldığı yazlık evinde kanlı bir cinayetin kurbanı olur. Görünürde öldürülmesi için hiçbir sebep yoktur. Hiç düşmanı olmayan, herkesle iyi geçinen kendi hâlinde biridir. Ancak yakın çevresindeki insanlar mercek altına alındığında tutkularının esiri potansiyel bir katile dönüşür...

Komiser Barış, görünen gerçeklerin ardında saklı kalan izleri takip ederek katilin peşine düşer. Gölgede kalan sırları açığa çıkartarak kurbanın kalbine saplanan bıçağın hangi kanlı ele ait olduğu bilmecesini adım adım çözmeye çalışır. Bulduğu yanıtlarla yetinmeyen gözüpek komiser acaba gerçeği gün ışığına çıkarmayı başarabilecek midir?

"Aslı hızla cama yaklaşıp kalın perdeleri tam sesin geldiği noktadan açıp dışarıya baktı. Yağmur damlacıklarının oluk oluk izler bırakarak aktığı camın diğer yanında alnını cama dayamış birinin siluetini görünce irkildi önce. Daha sonra dışarıdakinin kim olduğunu anlayınca rahatladı birden. Ve kapıyı içerden itip beklenmeyen ziyaretçisini içeriye aldı. Ama ne yazık ki Aslı için bu sonun başlangıcı olacaktı..."



Osman Aysu'nun okuduğum ikinci eseri olan Kanlı Tutku, ilk okuduğum Casus'a göre çok daha akıcı, çok daha heyecan vericiydi. Katil, çok dikkatli olmadıktan sonra fark edilmiyor ve heyecanı, merakı hikaye boyunca sürüklüyor; oldukça iyi gizlenmiş.

Hikayenin 3 ana polis karakteri var. Ancak hiçbirinin hayatına derinlemesine giriş olmuyor. Hikaye boyunca sadece cinayet üzerinde yürüyorsunuz, yani ana konu haricinde yan konu yok.

Kitaptaki ana karakterlerden biri olan Aysu isimli kadın karakterin en baskın özelliği, erkekler üzerindeki cazibesi, çekiciliği oluyor. Bu özelliğini tanımlarken yada bu özelliğinin meyvelerini Aysu'ya toplatırken, yazar, kalemine bonkör davranmış ! Bu özelliği ile kimi okuyucular için itici gelebilir.

Seksi kadın polisiyenin çok kullandığı bir karakterdir. Ancak bu kadının ve işlenen cinayetle bağlantısını düşündüğümde "Kanlı Tutku" kitabının, Kemal Tahir'in "Derini Yüzeceğim" kitabı ile çok ilginç bir benzerliği var !

Kitabı okuyup bitiren herkesin aklına takılacağını düşündüğüm bir konu var; katil cinayet silahını (bıçak) evinde saklıyor. Cinayet silahı tabanca olsa bir derece anlayacağım ancak bir bıçağın neden saklandığına anlam veremedim. Dolayısıyla yazar katilin bu zaafını dikkat etmemiş !

Kitap 2010 baskılı, dolayısıyla yeni bir kitap sayılır. Polisiye sever dostların zevkle okuyabileceklerini düşündüğüm bir eser. Fiyatı da oldukça uygun. Kitabın hem orijinal ebadı hem de cep ebadı mevcut. Cep boyda 310 sayfa olan kitap en fazla 3 günde biter. Bunu size konu dayatıyor, çatır çatır okutturuyor...

Yorumlar

  1. Israr la bu adamın bana göre kötü olan kitaplarını okuyorsun :D bana uğra sana bir kaç güzel kitap vereyim :D illa alacaksan da yazar ve aşkı isimli kitabı tavsiye ediyorum 2003 askerlik yaptığım dönemde okuduğum son derece güzel bir roman çöl akrebi ni de öneriyorum (bende var)

    YanıtlaSil
  2. aga adamın sürüsüne bereket kitabı var ortalama bi rakam yakalasa bence kaliteyi yükseltir :P 5liraya buldum mu alıyorum işte...

    YanıtlaSil
  3. Usta ben sana vereyim ben sadece askerde 2003/2004 senesinde 10/12 arasında kitabını okudum.şu an evde de 15 kadar var sanırım.bir kaçını vereyim oku.Ahmet Ümit okuyorum ve tuttum sıkmıyor insanı okurken haşuma gitti.bende senden Ahmet Ümit tavsiyeleri alıcam.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sultanı Öldürmek Kitap Yorumu ve Fatih'in Ölümü Üzerine

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu