Ahmet Ümit Twitter da Okurlarının Sorularını Yanıtladı




28 Eylül 2010 günü Twitter'da Everest Kitap hesabının konuğu olarak Ahmet Ümit takipçilerinin sorularını yanıtladı. Bizlerde bu etkinliği hem Twitter hesaplarımızdan, hem de Facebook Muhibbiler sayfamızdan duyurmuştuk. İşte o etkinlikte sorulanlar ve yanıtları:

NOT: Harf hataları dışındaki hiçbir şey değiştirilmemiştir.

Everest Kitap: Ve huzurlarınızda Ahmet Ümit!

Everest Kitap: Merhaba yoldaşlar.

Bhdrlr: Ahmet Bey merhaba, Ajanda Dergi yazarlarındanım. Öncelikle dergimiz röportajına ayırdığınız zaman için teşekkür ederim. Kitaplarınızı çok büyük keyifle okuyorum. Ancak benim sorularım daha çok kitapsever yönünüzle ilgili olacak =) Satın aldığınız ilk kitabı hatırlıyor musunuz ? Kitaplığınızda en çok değer verdiğiniz kitap ve en sevdiğiniz yazar ? Diğer sorum ise; en sevdiğiniz roman karakteri kimdir ?


Everest Kitap: Sanırım 9-10 yaşlarındaydım. Köroğlu hikâyeleri. Bir sürü sevdiğim ve değer verdiğim kitap var. Ama yazar olarak Shakspeare'i... kitap olarak da Küçük Prens'i söyleyebilirim. En sevdiğim roman karakteri ise Budala romanından Prens Mişkin.

Özge Dinç: Ahmet Bey merhaba. Romanlarınızı ne kadar sürede yazıyorsunuz? Yazılması en uzun süren romanınız hangisiydi?

Everest Kitap: Genel olarak iki yılda yazarım. Bir yıl araştırma, bir yıl yazımı sürer. Ama İstanbul Hatırası 10 yıllık bir sürecin ürünüdür.
Özge Dinç: Üslup ve edebiyat görüşü açısından etkilendiğiniz, "ustam" dediğiniz isimler var mı?

Everest Kitap: Dostoyevski'nin üslubunu ve roman anlayışını beğenirim. Gereksiz süslü bir dilden kaçınmak, hikâyenin ihtiyacı olan dili bulmak... ve önemli bir meseleyi anlatmaya çalışmak.

Ebru Sağlık: Ahmet bey merhaba,mutlaka okunmalı dediğiniz ilk 5 kitap hangileri olurdu?



Everest Kitap: 1. Tevrat 2. Homeros - İlyada 3. Karamazov Kardeşler 4. Juan Rulfo - Pedro Paramo 5. Kafka - Şato

Bordo Ege: kitaplarını çok beğenerek okudum özellikle Beyoğlu rapsodisi kavim kukla ve tabi ki İstanbul hatırası ...

Everest Kitap: Teşekkür ederim. Fena kitaplar değillerdi.

Murat Kafa: Ahmet Bey merhaba. İki sorum var: 1.eskiden TKP'li bir Marksist'tiniz. Şimdi kendinizi siyasetin hangi kulvarında görüyorsunuz?

Everest Kitap: Hâlâ sol düşüncenin insanlık için çok önemli bir alternatif oluşturduğunu düşünüyorum. Ezilenlerden yana olmak, gerçekten yana olmak, vicdan sahibi olmak ve farklı olanları küçük görmemek...

AbirZaki1: Ahmet bey, TV programınız ne zaman başlıyor?

Everest Kitap: Programımız başladı. Yaşadığın Şehir her pazar sabah saat 11'de HaberTürk'te.

E_Koç : Ahmet Bey Merhaba, yazar adaylarına verebileceğiniz altın niteliğinde öğütlerinizi paylaşabilir misiniz?

Everest Kitap: Öncelikle yazmak, sonra felsefe okumak bir dünya görüşü edinmek için. Sanatın her alanıyla ilgili olmak Ve insanı anlatmaya çalışmak.

Hikmeth: Ahmet Bey, polisiye/gerilim/korku okumayı çok seviyoruz, niye bu türlerin yerlileri bu kadar az yazılıyor?

Everest Kitap: Sanırım Türk yazarları bu konuda önyargılı. Bu türleri 2. sınıf edebiyat olarak görme yanılgısını taşıyorlar.

Ebru Sağlık: güncel basından kimleri takip ediyorsunuz ?

Everest Kitap: Mehmet Barlas, Hikmet Çetinkaya, Ertuğrul Özkök, Ahmet Altan, Yalçın Doğan...

Bordo Ege: Komiser Nevzat ve ekibinin yeni maceralarını okumak çok memnun edecek doğrusu

Everest Kitap: Yazmak da öyle. Ama yeni romanımızda ne yazık ki onlar yok.

Cefe35: Merhaba. İnternette hakkınız da yazılanları araştırıyor musunuz? İnternet kitap okumayı olumlu olumsuz nasıl etkiliyor?

Everest Kitap: Araştırmıyorum. Fakat çoğunlukla haberim oluyor. Roman araştırmaları sırasında internetin çok yararını görüyorum.
Muratatkafa: 2.Bir zamanlar arka planında siyaset olan romanlar yazdınız (Kar kokusu, sis ve gece) Sizden yine böyle romanlar bekleyelim mi?

Everest Kitap: Bekleyin. Yakın tarihte geçen politik romanlar da yazacağım. Ama gelecek roman Osmanlı'da geçen bir politik komployu anlatacak.

Ebru Sağlık: bir soru daha en sevdiğiniz okuma ortamı nasıldır ?

Everest Kitap: Hafif bir klasik müzik çalar, okumama yetecek kadar ışık, ne sıcak ne soğuk...

Cefe35: ayracınızı hazırladık ve 8 ekimi sabırsızlıkla bekliyoruz :)

Everest Kitap: Tamam, geliyoruz. 8 Ekim'de İzmir'deyiz.

Özge Dinç: Polisiye romanlar yazan yerli ve genç yazarları nasıl buluyorsunuz? Emrah Serbes hakkındaki fikrinizi merak ediyorum.

Everest Kitap: Çok iyi buluyorum. Emrah Serbes de en yeteneklilerinden biri.

Handeloji : Ahmet bey merhaba. Az önce dünya görüşü için felsefe okunmalı dediniz. başlangıç için bu konudaki önerileriniz nelerdir?

Everest Kitap: Felsefe için bir tek kitap önermek mümkün değil. Ama en basitinden başlamak lazım. O ne derseniz, valla hatırlamıyorum...

İbrahim Adıgüzel: Ahmet Bey merhaba son İstanbul Hatırası Kültür Turu çok güzeldi Ankara'ya da bekliyoruz yeni kitabı beklediğimiz gibi saygılar

Everest Kitap: 20 Ekim Çarşamba günü Ankara'da Kentpark Arkadaş Kitapevi'ndeyiz...

Alihank : Komiser Nevzat karakteri çok kez değişik oyuncular tarafından canlandırıldı. Sizce en başarılı uyarlama hangisiydi?

Everest Kitap: Bence Şeytan Ayrıntıda Gizlidir, Çetin Tekindor.

Özge Dinç: Romanımız bir süredir Osmanlı ve Mevlana'ya döndü. Bu hassas konuları yazarken özellikle dikkat ettiğiniz bir konu var mı?

Everest Kitap: Yok, amacım sadece bu toprakların muhteşem tarihini anlatmak.

Muratatkafa: çizgi roman alanındaki gelişmeleri nasıl buluyorsunuz. Sizin de çizgi romanlarınız var. romanlarınızı da çizgi roman olarak görmek ister misiniz?

Everest Kitap: Çizgi romana bayılıyorum. Gerçek bir sanat. Tabii isterim.

Ebru Sağlık: yazma süreciniz nasıl geçiyor psikolojiniz alışkanlıklarınız değişiyor mu?

Everest Kitap: Yazma sürecim çok eğlencelidir. Yazarken pek çok şey öğrenirim. Psikolojim olumlu yönde etkilenir.
Voyabu: Ahmet bey tüm kitaplarınızı okudum favorilerim "patasana, sis ve gece, kavim" sizin favoriniz hangisi?

Everest Kitap: Hepsi benim çocuğum. Ama Kukla'yı çok severim.

İbrahim Adıgüzel: 20 Ekimde Ankara'da görüşmek üzere Agustus Tapınağı v Hacı Bayram ile ilgili bir program düşünüyor musunuz?

Everest Kitap: Neden olmasın. Ankara'yla ilgili bir program yapmayı düşünüyorum. Ama zamanı belli değil.

Özge Dinç: Kemal Tahir, Osmanlı'nın kuruluşunu Marksizme dayandırmayı seçti "Devlet Ana"da. Siz, romanda siyasete nasıl bakıyorsunuz?

Everest Kitap: Hayatta ne kadar politika varsa, romanda da o kadar olmalıdır.

Reha Aksener: Okurken Kar Kokusu kadar üşüdüğüm bir kitap olmamıştı.

Everest Kitap: Evet, ben de Moskova'da çok üşümüştüm.

Zesule: Merhaba,sizce yazmak yetenek işimidir yoksa insanın kalbinden dışarı taşan duygularını oturup bir kağıda dökmesi mi?

Everest Kitap: Sanırım her ikisi de. Yazmazsanız yeteneğinizin olduğunu anlayamazsınız.

Hikmeth: Kuzey Avrupa polisiyelerinin hızla popüler olması hakkında ne düşünüyorsunuz? Okuyuculara cazip gelen nedir sizce?

Everest Kitap: Bu popülerliği olumlu buluyorum. İsveç'in soğuk iklimi insanlara ilginç geliyor olabilir...

Zavrakkk : son zamanlarda okuduğunuz en iyi polisiye kitabını söyler misiniz?

Everest Kitap: Zindan Adası. Filmini de çok beğenmiştim.

Özgür Baykut: bize dostlukların değerini, zorlukların üstesinden nasıl geldiğini, asla sırt çevirmemeyi öğrettiniz. İyi ki varsınız...

Everest Kitap: Çok teşekkür ederim. Dostlarınızın kıymetini bilin.

Cefe35: Kukla kitabı her geçen gün tekrar güncelleniyor tekrar yaşanıyor gibi düşünüyorum.Özellikle basın dünyası ilişkileri bakımından

Everest Kitap: Kesinlikle haklısınız. Ne yazık ki hep güncelleniyor.
Muratatkafa: Kukla romanını yayınlandığında "susurluğu çözdüm" diye röportaj vermiştiniz. Ergenekon ile ilgili kitap planınız var mı?

Everest Kitap : Var ama suların durulması lazım.

Özgür Baykut: dayım ışıklar altında bize gülümsüyor...

Everest Kitap: Alpaslan'a binlerce selam.

Voyabu: en sevdiğiniz Türk ve yabancı yazarlar kimlerdir ?

Everest Kitap: Yaşar Kemal, Sait Faik, Orhan Kemal, İhsan Oktay Anar, Umberto Eco, Shakespeare, Lermantov...

Cefe35: Se7en filmini bir TV Programında yorumlamıştınız. Kitaplarınız kadar hoş bir tad bırakan o söyleşiyi duyurmak isterim =)

Everest Kitap: Çok teşekkür ederim, ben de zevk almıştım.

Hikmeth: Ahmet Bey, çok teşekkürler, selamlar.

Everest Kitap: Eyvallah, biz teşekkür ederiz.

E_Koç : kitap korsanlarının önüne geçmek ve toplumu bilinçlendirmek için bireylere ve tabi ki yayınevlerine önerileriniz var mi?

Everest Kitap: Hırsızlık mal almayın. Devlet vergileri azaltsın. Yayınevleri ucuz kitap satsın.

Ozkan Gurkal: daha önce çok tercih etmediğim tür olan polisiyeyi sevdiren Ahmet ÜMİT'e şükranlarımı sunarım.

Everest Kitap: Ben teşekkür ederim. Sağ olun.

Özge Dinç : Şu an yazmakta olduğunuz bir roman var mı?

Everest Kitap: Var. Osmanlı'da geçen bir politik komplo yazıyorum.

Handeloji: kitaplarınız polisiye tarzı olsa da ben asla bu kategoriyle sınırlandıramıyorum sizi.Tarih,aşk,din her şey var,hepsinin tadı ayrı

Everest Kitap: Teşekkür ederim, iyi bir okursunuz...

Özge Dinç: İlk yazılarınızı görmek için "Yine Hişt"i görmeyi çok istiyorum.

Everest Kitap: Evet, çok güzel bir dergiydi.

Ebru Sağlık: çok teşekkürler iyi ki varsınız daha çok okuyan bir Türkiye diliyorum...

Everest Kitap: Ben de...

Zesule: Birde memleketimizin okur oranları malum,yazık ki insanlarımız kitaplara karşı fazlaca ilgisiz.Bununla ilgili çalışmalar var mı?

Everest Kitap : Zevkle okunacak romanlar yazmaya çalışıyoruz...

Özge Dinç: Şiir yazdığınızı biliyoruz. Neden şiire devam etmediniz?

Everest Kitap : Çünkü şair değilim. Ama şiir kitabımız önümüzdeki yıl Everest'ten çıkıyor.

Cgerkol: Sevgili Ahmet Ümit öğrencilerimiz Tanpınar'la İstanbul'u geziyoruz etkinliğinde sizi görmek için sabırsızlanıyorlar.

Everest Kitap: Tamam, verdiğimiz sözü yerine getireceğiz.
Muratatkafa: cemaat polis ilişkilerini yazan H.Avcı'nın gözaltına alınmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu hikaye kitaplara konu olur mu?

Everest Kitap: Olur. Bundan çok iyi bir politik polisiye çıkar.

Handeloji: ülkemizin geleceğini nasıl görüyorsunuz? bir yazar gözüyle baktığınızda yeni nesile verilecek öğüdünüz nedir?

Everest Kitap: Ne yazık ki çok iyi görmüyorum. Yeni neslin bilimsel-kuşkucu olmasını öneririm.

Zesule: O halde yeni romanlarınızın, kitaplara karşı duyulan talebi hızla arttırmasını diliyorum. Muhabbetle kalın...

Everest Kitap: Siz de muhabbetle kalın...

Voyabu: İstanbul hatırasının ardından diğer romana ne zaman kavuşacağız tarih ve konu hakkında bir fikir var mı?

Everest Kitap: En erken 2012'nin ilk ayları. Tarihi bir politik gerilim romanı.

Özge Dinç: Tanzimat'tan bugüne kadarki gelişiminde romancılığımız sizce bugün dünyadaki örnekleriyle yarışabilecek kadar gelişti mi?

Everest Kitap: Daha gelişkin olduğunu düşünüyorum.

Handeloji: sizi daha önce İzmir ziyaretiniz sırasında ziyaret etmiştik. yine geleceğiz. cevaplarınız için çok teşekkürler.görüşmek üzere

Everest Kitap: Ben teşekkür ederim, görüşmek üzere.

Voyabu: 2012 kıyameti kopmadan okumak nasip olsa :-) tarihi derken bizi hangi yıllara götüreceksiniz ?

Everest Kitap: 15. yüzyıldaki büyük saray entrikası.

Alihank: Bu interaktif etkinliği sağlayan @EverestKitap'a ve değerli zamanını ve fikirlerini bizimle paylaşan Ahmet Ümit'e çok teşekkürler.

Everest Kitap: Biz teşekkür ederiz.

Voyabu: İhsan Oktay Anar la birlikte senaryosunu beraber yazdığınız bir film olsa da izlesek diyorum.teşekkürler sizi seviyoruz okumaya devam

Everest Kitap : Fena olmaz. Ben de sizi seviyorum...

Özge Dinç : Polisiye romanla ilgili bir seminer programı vermeyi düşünür müsünüz?

Everest Kitap: Konuşmalarımda zaten bu konuya sıkça değiniyorum.

Voyabu: 15.yy entrika şahane merakla bekliyorum içinde Venedik de olsa tadından yenmez =)

Everest Kitap: Tamam, Venedik'te olsun o zaman...

Özge Dinç: Teşekkür ederiz Ahmet Bey. Okur olarak, yazarlarla iletişim kurabildiğimiz için şanslı bir nesiliz.

Everest Kitap: Ben teşekkür ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

Sultanı Öldürmek Kitap Yorumu ve Fatih'in Ölümü Üzerine

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu