Kağıtlara Tutkumuz ve Muhibbiler Kitap Ayraçları


Hatırlıyorum bir ara haberlerde sık sık çıkardı , çöp ev belediye tarafından temizlendi haberleri . Artık ya insanlar kağıt toplamıyor yada haber değeri taşımıyorlar .

Eve kağıt toplayacak kadar abartılı olmasa da bir çok insanın duygusal bağı vardır kağıtlarla .

Atamazsın kolay kolay , önemsiz kağıtları dahi .

Ders notları atılmaz mesela , kolilenir kaldırılır . Okul yaşantın boyunca kendi ders notlarından bir ders geçemeyen adam , kendi notunu saklar kaldırır . Yada fotokopileri atamaz .

Kaçınız hatırlar bilemiyorum . Bende hayal meyal hatırlıyorum zaten . Annanemlerin eski evin tabanı tahtaydı . O tahtadaki delikleri kağıtla tıkarlardı . O kağıdı çıkardın mı alt kattaki ev görünürdü =) O kağıt parçası mesela bir mahremiyetti .

Yine eskilerden geldi aklıma . Kömür sobasının altına gazete serilirdi küller halıya gelmesin diye . Aynı haberi bir senede kaç kere okurduk can sıkıntısından kim bilir =)

Soba deliği kapatılır , masanın dengesiz ayağına konur . Hatta o kağıt masa ile bütünleşir . Masa nereye giderse o kağıt konur altına .



Saatli maarif takvimi yaprakları saklanır . Bende saklamışım ta 1999 yılındakileri =) Geçen gün temizlerken buldum . Türkiye'nin nüfusu 65 milyonmuş o zamanlar...

Penguen dergilerini saklamışım . Çok fazla değil ama hatırı sayılır derecede var .

Gazete kupürlerini saklamışım . Rahmetli Necip Hablemitoğlu'nun vurulduğu günün gazetesini , 10 Kasım 1938 in Cumhuriyet Gazetesini saklamışım . ( Ben ilkokula giderken basılmıştı o günün gazetesi , o yıl ki 10 Kasımda ) 17 Mayıs 2000 tarihli Takvim Gazetesini saklamışım , Aslanın Uefa Finaline çıktığı günün gazetesi =)

Muhtemelen sizlerinde vardır böyle bazı kağıtlarla duygusal bağınız , hatıranız .

Şimdi bir kağıt daha girdi hayatıma .

Muhibbiler.com kitap ayraçları =)

Bugün bastırdım . Üç farklı şekilde yaptırdım . Hepsi birbirinden güzel oldu . Birinde Cihande var =) Birinde Atatürk , diğerinde de ay ve yıldızın yan yana geldiği geçen kasımda ki gökyüzü manzarası . Yanında saat kulesi de olunca daha bir fiyakalı oldu .

Çok çok yaptırdım , kitap okuyan eş dostla da  paylaşmak için =) Karşılaştığımızda isteyebilirsiniz =)

Yorumlar

  1. ya süper olmuşlar...ayrıca bu ayraç olayını bende çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  2. siparişler gelmeye başladı :) seninkinide ayırıyorum hemen o halde :)

    YanıtlaSil
  3. güzel olmuş eline sağlık. :-) müşteri listesinde bende varım artık.. :D

    YanıtlaSil
  4. yaaa çok guzel bunlarrr bende ayraç olayını cok sevıyorummmm:)

    YanıtlaSil
  5. deli mavi sen bildiğim kadarıyla ankaradaydın yolla adresini postalayım :)

    YanıtlaSil
  6. bunları nerde yaptırdınız. Özellikle Atatürk'lü olanı çok beğendim. Bende yaptırmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. dizaynı bana ait casper baskısınıda matbaada ;) muhibbiler@gmail.com a adresini yollarsan postayla atabilirim

    YanıtlaSil
  8. [...] bir yıl önce bu zamanlar Muhibbiler Blog kitap ayraçlarının birinci serisini bastırmıştık. Bu ayraçları bastırırken nostaljik bir hedef belirlemiştim. Nasıl ki seneler önce pul [...]

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sultanı Öldürmek Kitap Yorumu ve Fatih'in Ölümü Üzerine

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu