Ahmet Ümit İzmir'deydi


BU YAZI MUHİBBİLER.COM SİTESİNE AİT OLUP DÜŞÜNDÜREN ŞEYLER BLOG YAYINLAMA HAKKINA SAHİPTİR.

Tam 2 hafta Ahmet Ümit İzmir'deydi . Alsancak Kültür Merkezine Mülkiyeliler Birliğinin Söyleşine geldi . O zamandan bugüne bir türlü oturup yazma fırsatım olmadım o günü bloguma . Ama kısa kısa notlar tutmuştum o günden . Şöyle ki ;

* Elif Şafak'ın Aşk romanını okumamış ve anladığımız kadarıyla da asala okumayacak . "Ben 3 yıl önce ki söyleşilerimde Mevlana ve Şems'i anlatıyordum , onlarla ilgili bir roman hazırladığımı söylüyordum . Kitabım yayınlandı , romanda İngiltere'den Konya'ya gelen bir bayanın yaşadıklarından yola çıkıyorum , Aşk romanında ise ABD 'den Konya'ya gelen bir bayanın yaşadıklarından yola çıkılıyor . Benim kitabımdan alıntı yaptı yada taklit etti demiyorum ancak 2,5-3 sonra böyle bir kitabın aynı hikayeden yola çıkarak yazılması düşündürücü " dedi .



Ayrıca okuyucu açısından bir konuyu iki farkı kalemin işlemesinin de avantajını yaşamamızı tavsiye etti =) ( Bu konuda Ahmet Ümit Bab-ı Esrar isimli yazımızın yorumlarında da tartışılmıştı )

* Şuan İstanbul'un tarihinden yola çıkarak bir roman hazırlığındaymış .

* Söyleşinin konusu suç ve edebiyattı . Ahmet Ümit konuya uygun çok güzel açıklamalarda bulundu . O günden aklımda kalan güzel bir ayrıntı şöyle "Suç göreceli bir kavramdır . Burada suç olan Fransa'da olmaz , İran'da suç olan burada olmaz . Suç kavramı sistemin devamlılığını sağlamak için her ülkenin koyduğu kuralların aşılmasıdır . Ancak esas olan insan ahlakıdır . Bu ahlakın en büyük kuralıda Allah'tan ilk emirdir . "Öldürmeyeceksin" .

* Son olarakta polisiye romanın uzun seneler boyunca edebiyatçılar tarafından üvey evlat muamelesi gördüğünü ancak günümüz polisiyesinin farklılaştığını . Artık cinayet üzerinde takılmayan , o cinayeti sosyolojik , psikolojik , tarihsel yanlarıyla yansıtan bir tür olduğunu belirtti polisiyenin .

Yorumlar

  1. [...] . Ahmet Ümit İzmir’de bir söyleşi de bu konu hakkında birkaç kelam etmiş bende blogumuza not etmiştim . Şahsi kanaatimde bu iki kitap arasında dikkat çekecek kadar benzer yanlar bulunmuş [...]

    YanıtlaSil
  2. [...] iki soru oldu. Geçen yıl İzmir’e geldiğinde Ergenekon konusundan yararlanarak bir roman yazabileceğini bahsetmişti, bunun zamanının gelip [...]

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

Sakıncalı Piyade Kitabı Tanıtımı ve Uğur Mumcu

Elif Şafak - Aşk Kitap Yorumum