Ayşe KULİN- UMUT


Ayşe Kulin'in daha dumanı üstünde tüten son kitabı, raflarda yerini yavaş yavaş almaktayken, ben şimdiden okuyup bitirdiğim bu kitaptan biraz söz etmeden duramayacağım... Ayşe Kulin yine hayranlarını hüsrana uğratmamış, yine aynı tatta  yine aynı sürükleyicilikte, bir solukta okunacak bir eser ortaya çıkarmış. Tam da kendisinden beklenildiği gibi


Üç serilik dizinin ilk kitabı olan "Veda" ile başladığı Osmanlı ailelerinin yaşamına, serinin ikinci kitabı olan "Umut" ile devam ediyor Kulin. Cumhuriyetin ilk kurulmakta olduğu sancılı yıllardaki akıp gitmekte olan hayata götürüyor bizi, savaşların ve sürgünlerin aileleri nasıl derinden etkileyip yıktığını anlatıyor, hem de kendi ailesini tanık göstererek... Tabi ki aşk yine her şeyin içinde, yine ben buradayım diyor, hep de var olucam... Hayatın akmakta olan bir su olduğunu belirtmek istercesine.

Son dönemlerde okuduğum en iyi kitaplardan biri. Tarihi size yaşattıran, sizi o zamanlara götürecek bir şey arıyorsanız, mutlaka tavsiye ederim.

Yorumlar

  1. Nice zaman sonra okuldan , sınavdan fırsat olup umut u okuma fırsatım oldu .

    Sayfalarında 300 lere kadar kitap hakkında oluşan fikirlerim 300 den sonra değişti . Mesela devamı olacak olan bu kitabın yenisinde çok fazla bizleri ölüm beklediğini düşünüyordum . Bu kitapta kimse ölmedi diyordum kendi kendime . Ama 300 den sonra bir anda okuyanın tüylerini diken diken eden bir ölümle karşılaşıyosunuz . Donup kaldım o an tıpkı bir önceki kitabındaki kemal ‘in ölümü gibi . Zamansız ölümlerin acısını hissettiriyor .

    Kurtuluş mücadelesi dönemine hayranlığımdan olsa gerek veda ya nazaran biraz daha ağır işler hissettim konuyu . Ancak şunu da biliyorum ki bundan sonra gelen olan da bizleri çok fazla hayatın rüzgarı bekliyor olabilir . Türkiye’de darbeler dönemine girilecek bir sonraki kitapta . Eğer ailede bu süreçten birebir etkilenen varsa dahada yüren burkan sayfalarla karşılaşabiliriz .

    Karakterlerden özellikle 2 kişi üzerinde durmak istedim : Mehpare mükemmel işlenmiş . Veda’dan bu yana karakterinde en ufak bir farklılık yok . Kemal ve ona çok fazla dikkat etmemden dolayı olabilir bu hassasiyetim ancak almış olduğu kararlar o cehalet içindeki aşk dolu yüreği birebir anlatıyor . İkinci dikkat etmek istediğimse Behice . Yahu bir insan hayatının bir anında olsun rahat edemez mi ? Bu kadının çektiklerini düşününce hiç gülümsediği bir anı hatırlamıyorum . Saraylı hanımın bunamaları ve Lemanın pipiriklenmesi gülerek okuduğum yanlarıydı .

    Not ettiğim birkaç sayfada şunlar :

    Sayfa 110 ‘daki mektup bürokrasinin ne olduğunun yanıtı gibiydi .
    Sayfa 69 da bahsi geçen David Copperfield , Charles Dickens ‘ 1850 yılında yayınladığı romanın adı .
    Ayşe Kulin’in baba tarafından bahsedilmesi zorunlu idi romanda . Ancak kitaba ilk başladığım anlarda baştaki haritaya bakmadığım için zorlandım anlamakta neler olduğunu...
    Eline sağlık Ayşe Kulin....

    YanıtlaSil
  2. nurdan cantekin15 Temmuz 2009 16:06

    ben ayşe kulinin ilk olarak veda kitabını okudum muhteşem bi eser yaa...ve arkasından umut u okudum oda gerçekten şahane bi eser olmuş bayıldım... herkese tavsiye ediyorum ve serini 3. kitabını sabırsızlıkla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  3. kitabı ilk aldıgımda tereddüt içerisindeydim.Fakat elime alır almaz kendimi öyle bi kaptırdımki 3günün sonunda farkında olmadan bitmişti.sabahat ile aramın UMUT dolu aşkı hala hafızamdan silinmiyor.Ellerinize sağlık çok teşekkür ederim.Sıra şimdi VEDA da

    YanıtlaSil
  4. ya kitabın arkasında sitare ve muhittinin evleneceğini anladım. fakat en son sayfalar kadar hiç karşılaşmamaları beni hayrete düşürdü. ayrıca sabahat ve aram nasıl evlendiler çook merak ediyorum lütfen bu UMUT kitabını 2. sayısı çıksın ve orrada sabahat ve aramın evlenmeleri anlatılsın. o kadar baskıya karşılık nasıl evlendiler hala merak içindeyim.

    YanıtlaSil
  5. ya arkadaşlar bu UMUT kitabındaki kişiler ayşe kulinin kendi ailesi mi?

    YanıtlaSil
  6. vedada umutta çok güzeldi ikisinide çok severek ve sürüklenerek okudum ama devamını bekliyorum ne zamn çıkıcağındn haberi olan varmı.

    YanıtlaSil
  7. valla araya Türkan kitabı girdi. Onu yayınladı. Şimdi Umut'un devamı olan son kitabı yazacak. Umarım yazıyordur:P

    YanıtlaSil
  8. umut ve veda muhteşemdi devamını bekliyorum karekterlerin sonunu mekrak ediyorum

    YanıtlaSil
  9. ayşe kulin!in nefes nefese kitabını bir solukta okudum hiç bitmesin istedim ve kitap bittiğinde çok üzüldümm çok güzel yazyıo kendisi tebriklr yüreğine emeğine sağlıkk....

    YanıtlaSil
  10. Vedayla başlayan Ayşe Kulin serüvenim tabiiki 2. kitap olan Umutla devam etti.Vedayı okurken adeta bağlandım kitaba.Mehpareyle Kemal in aşkı mükemmel anlatılmıştı.umutta da sabahatla aramın mektuplaşmaları çok masum ve duyguluydu.kitaptaki her karakter tek tek aklımda.uzun süre bu kitapları unutamam gibi geliyor.bende herkes gibi 3. kitabı büyük bi merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  11. serinin sonuncusu 'hüsran' ı sabırsızlıkla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  12. Veda 'yı da Umut 'u da nefes nefese okudum...

    sanırım 3, kitap Sabahat ve Aram anlatılacak...ilk sayfadaki şemadan bir kızları olduğunu anladım...

    veda ayşe kulinin anne tarafını anlatan bir kitapmış , umut ise baba tarafını anlatan kitap...

    YanıtlaSil
  13. cook cok güzel sanki cumhuriyet yıllarında hissettim askı cık güzel anlatmıs ayse kulin

    YanıtlaSil
  14. önce vedayı okudum sonrada devamı niteliğinde ki umutu okudum veda çok güzel bir kitap amaa umut kitabında karakterlerin hayatlarının büyük bölümü yarım bırakılmış eksikler var örnek sabahat ve aram 'ın sonu anlatılmıyor vedadaki mehbare ve oğlu kemalin sonunun nasıl olduğu yazılmamış yani kitapta çoğu hayatlar yarım bırakılmış

    YanıtlaSil
  15. muhteşem bir kitap. Okumaya başladığım andan itibaren kendimi kahramanların arasında hissetmeye başladım.sayfalar kendiliğnden akıp gitti.sabahat ve aramın sonunu serinin üçüncü kitabında merakla bekliyorum.bizlere tarihi bu kadar güzel şekilde akıcı olrak anlattığı içinde ayşe kulin e sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. kitabı ben alalı epey olmuştu ama işlerin yoğunluğundan okuma fırsatı olmamıştı. hafta başında ilk sayfasıyla başladığım kitaba inanın elimden bıraktığım anda tekrar sarılıyordum okadar sürükleyici. insanı resmen bugünlerden alıp ninelerimize dedelerimize onların yaşadığı zorluklara ve bazanda imrenilecek saf temiz keşke ogünlerde bizde olsaydık dedirtecek zamana götürüyor. heleki ben bir adanalı olarak kitapta sözü geçen bahislerin kesinlikle doğruluğunu kanıtlayacak durumda olması vatanımızın hangi aşamalarla bugünkü sağlıklı nesiller yetiştirecek seviyeye geldiğinin birebir göstergesidir. ayşe kulini kutluyorum. ve kesinlikle yazdığı bütün kitapları destekliyorum emeği geçenlere yürekten sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Bn 14 ysdnda bi öqrncim normaLde kitp oqumaı sevmezdiM.. ama bu umut adLı kitp bnı cok etkiLedi mükemmmmeLL.. bir kitp suanda 213 sayfdaım ve diqer syfaLarn merkı iLe oquormm

    YanıtlaSil
  18. hmmmmm sende benım gıbısın bende sevmıyorum daha 1 hafta oldu bılmıyordum bu kadar guzel oldugunu bu bıttıkten sonra dıgerlerıne belkı devam ederım bana bu kıtap guzel geldı dıgerlerıde aynısıysa olur belkı

    YanıtlaSil
  19. ATİKE GENÇ ! sana 0 kdar katıLıy0rum ki kitaßın étkisndé kaLdım hLada öyLéyim =S méhparéyLé kémaLé c0ok üzüLdüm ağLıy0rum durmadan kitaßa 0 kdr kaptırdım ki kéndimi :S ßitincé c0ok ama cok üzüLdüm şimdi isé umut'un 115.sayfasındayım ßiraz karışık géLdi ama 0kuy0rum ßıkmadan :) kéndimöi ifadé éttiysém né mutLu :)


    AYŞE KULİN süpér ßir yazarsın séviLiy0sun :)

    YanıtlaSil
  20. içimde kaLmasın..
    Veda'da KEMAL ve MEHPARE ye üzüLdük ve c0ğumuz ağLadı, ağLadık ..
    Umut'da ise ARAM ve SAßAHAT a üzüLeceğiz :S
    AYŞE KULİNNNN Lütfen ßi dhaki kitaßında öLüm 0Lmasın 0 kdr kaptırdım ki kendimi ßitince öLünce üzüLüy0rum.. UMUT'TA etkiLendiğim ve gözyaşLarımı tutamadığım an ve ßöLüm " SAYFA 65 "
    MASANIN BAŞINDA OTURAN NİKAH MEMURU MALUM KELİMELERİ TEKRARLARKEN , O İÇİNDEN SEVDİĞİ İLE KONUŞUY0RDU ) '=
    KEMALİM DİY0RDU ZANNETME Kİ SANA İHANET EDİY0RUM BEN SADECE SENDEN BANA KALANIN SEVGİSİNİ BAŞKALARIYLA PAYLAŞMAMAK İÇİM EVLENİY0RUM !!! ßUNU BİL HALİM SEDECE SANA VE BANA AİT OLSUN DİYE ÇÜNKÜ DÜNYADA , SENİN HAYALİNDEN VE HALİM'DEN BAŞKA HİÇBİRŞEYİM Y0OOOKK BENİM :'( :
    '( Bİ DAHA ÖLÜM 0LMASIN ÜZÜLMEYELİM KEMALDEKİ GİBİ )=

    YanıtlaSil
  21. AYŞE KULİN' VEDA'NIN DEVAMI TAVSİYE EDİY0RUMM ;)
    UMUT !
    HAYAT !
    HÜZÜN !

    YanıtlaSil
  22. VE RESİMLERİDE VAR KİTABIN ARKASINDA HERKESİN !
    [MEHPARE VE KEMAL HARİÇ )= .. ]

    YanıtlaSil
  23. [...] ve Umut‘ta ailesinin yaşadıklarından yola çıkarak Osmanlı’nın son günlerinden [...]

    YanıtlaSil
  24. [...] ve Umut‘ta ailesinin yaşadıklarından yola çıkarak Osmanlı’nın son günlerinden cumhuriyetin [...]

    YanıtlaSil
  25. Henüz okumadım kitabı ama adı bile beni etkiledi eminim içeriği umduğum gibi olacak boşa umutlarla yaşamadığımı ıspatlayacaktır bana
    UMUT.........

    YanıtlaSil
  26. veda ve umut her iki kitapta süper kemal 'e bayıldım süper yazmış ayşe kulin in her romanında da olduğu gibi sürükleyici bir kitap 3. dört gözle bekliyorum bilen varsa bana söleyebilirmi aceba ???

    YanıtlaSil
  27. Zeliha hanım 3.kitap 2cilt halinde çıktı "hayatın dürbününde 40 sene" adıyla, hatta bu kitabın yorumuda blogumuzda mevcut :)

    YanıtlaSil
  28. UMUT ''Hayat akan bir sudur '' çok güzel ve çok sürükleyici dönemin düşüncesine ,yaşayışına inanılmaz derecede güzel uyarlanmış ;fakat bu kitabın devamı var mı diye merak ediyorum çünkü olaylar çok hızlı gelişiyor okuyucu bir anda neye uğradığını şaşırıyor örneğin ;bir an ben kitap sabahat ve aramın aşkından bahsediğini düşünürken birden sitare büyüdü evlendiği,çocuk sahibi oldu olaylar hızlı tren gibi bu kitabın devamı olmalı ......

    YanıtlaSil
  29. gerçeken çok güzelll bir kitapp... dewamını sabırsızlıkla bekliyorumm :)

    YanıtlaSil
  30. Harika harika! Ben Türk yazar pek okumazdım hatta isteyerek okuduğum ilk kitap Ayşe Kulin'in Veda adlı kitabı oldu. Kemal'ın ölümünü okurken okuldaydım kendimi tutamadım ve biranda ağlamaya başladım herkes ne olduğunu soruyordu bense sadece ağlıyordum. kitap bittiğinde çok üzüldüm ve 1 ay etkisinden kurtulamadım. sürekli aklımda o kitap vardı sürekli.
    bir gün rastgele kitap fuarında gezerken veda kitabını gördüm elime aldım gözlerim doldu Kemal ile Mehpare aklıma gelince. kitaplara baktım umut hayat ve hüzün diyordu işte dedim buldum devamını buldum direk umutu aldım. ilk başta okumak istemedim ama 30. sayfadan sonra elimden hiç bırakamadım bırakmak istedim ama olmadı. harikaydı muhteşemdi Umut. ben Sabahat ile Aram'ın kavuşmasını beklerken Sitare evlendi biranda hayal kırıklığına uğradım ve kitabı dün bitirdim şimdi yerimde duramıyorum 3. kitabı bulup okumak istiyorum. ama en çok Mehpare'yi merak ediyorum. ah Mehpare! kadın evlenirken bile Kemalım Kemalım ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sultanı Öldürmek Kitap Yorumu ve Fatih'in Ölümü Üzerine

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu