V For Vendetta Film Yorumu




"5 Kasım gününü hatırla, patlamayı, ihaneti ve komployu... Bu ihaneti unutmak için hiçbir neden bulamıyorum. Peki ya o adam? Adının Guy Fawkes olduğunu biliyorum ve 1605 yılında parlamento binasını yakmak istediğini de. Ama gerçekte kim? Nasıl biriydi? Bize adamı değil, fikrini hatırlayın dendi. Başarısız olabilir, yakalanabilir, öldürülebilir ve unutulabilirdi. Ama 400 yıl sonra bile düşüncesi dünyayı değiştirebilirdi. Ben bu fikre bizzat şahit oldum. Bu uğurda insanların öldüğünü gördüm. Onu korurken öldüklerini... Ama bir fikri öpemezsin. O'na dokunup sarılamazsınız. Fikirler kanamaz. Asla acı çekmez ve asla sevmez. Ben o fikri özlemiyorum... O adam, 5 kasım'ı bana o unutturmuyor. Onu asla unutamıyorum" "V For Vendetta" 5 Kasım 1605'te İngiliz parlamentosunu havaya uçurmak isteyen Guy Fawkes'ın eşliğinde yukarıdaki repliklerle başlıyor. Ardında geleceğin İngiltere'sine gidiyor (bir çok yorum yapılan sitede 2020 olduğu yazılmış ama ben izlerken böyle bir ayrıntıyı yakalayamadım)


Film terör, sağlık, savaş sebepli korkular yaratılarak devletin, bireyler üzerindeki baskıcı faşist rejimini yansıtıyor. İnsanların özgürlüklerinin onların yararına olduğu söylenilerek yok edilişini net biçimde yansıtmış. Filmin ana karakteri "V" ,bu faşizme karşı anarşizmi yaratmayı amaçlıyor ve başarıyor da. V For Vendetta ile sinemadan önce çizgi roman olarak tanışılmış. Muhtemelen bu çizgi romanları takip edenler filmi ilk izlediklerinde çok daha iyi kavrayabilmişlerdir. Filmle ilgili ilk düşüncem, Bush Amerikasının, dünya toplumlarına yaşatmayı arzuladığı bir dünyayı yansıtıyor oldu. Tabi bu sadece şahsi fikrim olup ispatı olmayan bir fikir. Ancak Bush döneminde dünyada terör korkusunun bir salgın gibi yayıldığını unutmamak gerek. Hoş bugünkü Obama sürecinde de çaresi bulunamayan hastalıkların korkuları pompalanıyor ! Filmde yansıtılan dönemde Kur'an-ı Kerim yasaklı ve güç odaklarının aklayıcısı sübyancı bir piskoposun bulunması önemli detaylardı.
-Parlamento'yu patlatma'nın ülkeyi daha iyi bir yer yapacağına mı inanıyorsun? +Sonuç kesin değil, yalnızca bir olasılık. -Eğer birileri meydana çıkacak olursa Creedy (hükümetin böceği/bakan) hepsini kara çuvalı geçirir. +İnsanlar hükümetlerinden korkmamalı, hükümetler insanlarından korkmalı! -Ve sen bunu bir binayı havaya uçurarak mı başaracaksın? +Bina bir semboldür Evey, onu yıkma eylemi de öyle. Sembollere anlam katan insanlardır, tek başlarına anlamları kalmaz. Ama yeterli sayıdaki insanla binayı havaya uçurmak, dünyayı değiştirebilir.

Bu maskenin altında bir yüz var, ancak benim değil. Ne altındaki kaslardan daha "ben"dir o yüz, ne de altındaki kemiklerden. Bu maskenin altında etten daha fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var! Ve fikirler kurşun geçirmez!

Filmi birden çok defa izlemenizi tavsiye ederim. Her izleyişte daha fazla satır arası cümleler yakalayacağınızı düşünüyorum. Aksiyondan daha çok politik bir film. Ayrıca bu filmi beğenen kişilere Zeitgeist belgeselini izlemelerini de öneririm !

Film boyunca V maskesini sadece bir kez, ağlamak için çıkarır, bu sahnede de yüzü değil maske görünmüştür. Bu sahnede sürekli gülümseyen maske altında acı çeken ve ağlayan devrimci ve aşık karakter yattığı ironisi çok güzel vurgulanmıştır. Filmde V'nin yüzü hiç görülmez.


Yorumlar

  1. Bende ilk izleyişte pek anlamamıştım:)
    Güzel film Portmanda öyle...

    YanıtlaSil
  2. evet ilk izleyişte konuyu kafada oturtmak zor sanki direk ortadan konuya giriyor gibi hiç başlangıcı olmayışı kötü ;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sultanı Öldürmek Kitap Yorumu ve Fatih'in Ölümü Üzerine

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu