2020'de Ne Okudum Ne İzledim?
Yapamamış olsam da tam günlük tutulacak seneydi 2020. Bizler
yazmış ya da yazamamış olsak da tarih yazıcılar bu seneyi yıllar geçse de
bizlere hep hatırlatacaklar. “Hatırlarsınız o dönem pandemi vardı, sokağa
çıkamaz, çıktığımızda da maskesiz dolaşamaz olmuştuk…” diye anımsatacaklardır.
Acısı, yorgunluğu çoktu 2020’nin ama bize dünyanın en güzel
mutluluğunu tattırdı bu zalim yıl. Bir oğluşumuz oldu. Bildiğim hayatın genel
akış seyri biraz değişti onla beraber. Bu kadar uzun soluklu uykusuzluk ve
yorgunluk evresini hiç yaşamamıştık ne Hande ne de ben. Değer mi? Can feda…
Demem o ki bu sene farklı bir seneydi ve iki yıldır tutan
kitap hedefi bu yıl hedefin yamacına bile yaklaşamadı. 2021 de tutar mı?
Bilmiyorum daha önce hiç ellerinden tutup kambur şekilde durup evde yürütmem
gereken bir adamla yaşamadım. Biraz onun kararı.
Önce ne okudum ardında ne izledim yazımın ne okudum kısmı
başlasın o zaman;
2020’de Ne Okudum?
DOĞAN CÜCELOĞLU – GELİŞTİREN ANNE BABA
Şubat ayının 6’sında okuyup bitirdiğimi yazmışım Twitter’da.
Efe gelmeden 2 gün önce. O zaman düştüğüm notta, en bu kitabı 2-3 yaşında
çocuğu olanların okuması gerektiğini yazmışım. Yani 2 sene sonra tekrar okumama
gereken bir kitap bu. Kitabın verdiğin en temel mesaj bir çocuğunuz olduğunu
bilin ama ona çocuk muamelesi yapmayın. Denk iletişimin gelişimi için ebeveyne sorumluluk
yüklerken, sorumluluklarının bilincinde olması içinde çocuğa yetki verilmesi
gerektiğini anlatıyor. Doğru çocuk gelişimi için onlara oyun ve eğlencenin
yanında görevlerde vermemiz gereklidir. Bu görevler onların sorumlulukları
olmalı ve yaşamın için eğlence kadar çalışmanın, korumanın, sakınmanın ve değer
bilmenin olduğunu da fark ettirmeliyiz.
Tavsiye edilir.
YÜKSELEN BİR DENİZ – CAN DÜNDAR
Okuduğum ondan İstiklal Savaşı ve Cumhuriyet devrimi
kitaplarına rağmen farklı detayları yakaladığım bir kitap. Denk gelirse okumanı
tavsiyesiyle…
BİR KUZEY MACERASI – JACK LONDON
Senin 3. Kitabı Jack London’ın Bir Kuzey Macerası 44 sayfa
ama ilk on sayfasını geçebilmek hakikaten sabır istiyor. Modern klasikler
serisinin kitapları genellikle akıcı ve etkileyicidir ama bu eser bunu demek
biraz güç.
ZACHARIUS USTA – JULES VERNE
Çocukluğumun kayıp halkaları var. Türk ve Batı romancılığının
nice dev ismini hiç okumadan 20li yaşlara vardım. O dönem olmadı, sevemedim
okumayı. Belki daha farklı hayallerimiz, yaratıcılıklarımız olabilirdi onları
okusaydık ama olmadı. Şimdi niyet oğluşa okutabilmek…
Jules Verne de o önemli isimlerden biri. En bilindik en
önemli eseri Zacharius Usta değil ama etkileyiciliği fazla olan bir eser.
Çerezlik diye tabir edilebilecek incelikte olan kitap. Ancak son derece
etkileyici bir hikayesi var. Bir saat ustasının yaptığı saatler günün birinde
tek tek durmaya başlar. Sattığı saatler sırayla iade edilmeye başlar. Sorunun
ne olduğunu bir türlü bulamaya usta, iade gelen her saat ile daha çok içine
kapanmaya başlar. Güzel kitap tavsiye edilir.
KÖLELER VE EFENDİLER – HAMZA YARDIMCIOĞLU
Bir dönem oldu oğluş uyurken başında beklemek gerek oldu. O
süreçte twitter, instagram takılmaktansa bir şekilde kitap okumaya çalıştık.
Köleler ve Efendiler kitabı da bu döneme ait, normal okuma alışkanlıklarımdan
farklı türde olarak okuduğum bir kitap. Hamza Yarcımcıoğlu’nun intenet sitesi
üzerinden ücretsiz olarak dağıtımda olan kitap, Eski Ahit , Yeni Ahit ve
Kuran’dan para ve sermaye düzenine ilişkin anlatılarda bulunuyor. Farklı bir
eser. Ücretsiz olduğu için göz atılabilir.
Linki de buraya bırakalım:
https://www.hamzayardimcioglu.com/2020/03/25/koleler-ve-efendiler/
GEÇMİŞE YOLCULUK – STEFAN ZWEIG
Yasak bir aşkın hikayesi. Seneler sonra tekrar karşılaşınca
bir aynı biz miyizdir? Aşk hala yerinde duruyor mudur? Yine kısa bir hikaye.
Denk gelir elinize geçerse bir günde okuyup bitirebileceğiniz kalınlıkta.
İLK FELSEFE KİTABIM – EMİLİANO Dİ MARCO
Çalıştığım kurumun kitap satışın önüme çıkan ve gün gelir
oğluşa okurum diye aldığım bir kitap. Göz gezdirmek için başladığım okuma
baştan sona okumamla son buldu. Platon’un ünlü diyaloglarından uyarlanmış 4
ayrı hikayeden oluşan kitap renkli çizimleriyle özellikle 8-10 yaşındaki
arkadaşların ilgisini çekecektir. Çocuklarının düşünce dünyalarına tohum ekmek
için tavsiye ettiğim bir kitap. Hatta çevirisi o derece iyi ki benzer yayınları
var ise araştırmayı da düşünüyorum .
2020’de Ne İzledim?
1)
Joker (9/10) : Hakkında çok şey söylendi yazıldı.
Bize pek bir şey kalmadı diyecek. Ama
bir not düşelim şöyle, Joaquin Phoenix oynadığı deli rolü ile çok başarılı iş
çıkarıyor. Biz iki iyinin kıyaslamasını yapmıştık kendimizce ve Deli ve Dahi’deki
Sean Pean’ı bir tık daha iyi bulduk.
Bu bilgi ne için mi? Bir taşla iki film izeyin diye J
2)
The İmitation Game (7,5) : Gerçek hayat
hikaysinden uyarlama film, II. Dünya Savaşı sırasındaki Alman yazışmalarındaki
şifrelemeyi çözen Alan Turing’in hikayesini anlatıyor. Başarılı bir film ama
hikayenin zaman akışında biraz kopukluk var gibi geldi. O yüzden biraz puan
kırdık.
3)
Ölümlü Dünya (8/10)
4)
Aslan Kral (9,5/10): İlk sinema salonunda
izlediğim film değildi ama anlayarak izlediğim ilk filmdi Aslan Kral. Çok
etkilenmiştim çocuk zihnimde. Yeni Aslan Kral’ı izlerken o anıların
zedeleneceğini düşündüm ama hiç öyle olmadı. Animasyon uyarlaması da çok
başarılı olmuş. Oğluşum az büyüsün artık ona bu halini izletiriz J
5)
Freaks ( 7,7) : Toplumda ucube olarak kabul
edilen bir takım insanlar vardır. Bu kişilerin üstün yetenekleri vardır ve
kendilerini normal kabul eden toplumun diğer kısmını oluşturan büyük kitlece bu
ucube kişiler tehlikeli olarak kabul görmektedir. Ucubeler ya öldürülüyor yada
sürgün ediliyordu. Film başladığında konunun bu ana damarını hemen
öğrenemiyorsunuz. O yüzden hikayeyle bütünleşme bir vakit alabilir ama güzel
film.
6)
The Fall (8/10): Çok farklı, çok renkli,
fantastik bir hikaye. Mutlaka şans verilmeli
7)
Masum – Türk Dizisi ( Netflix) : BluTV yapımı
olan filmi üyeliğim olmaması sebebiyle izleyememiştim ama Netfilx tarafından
hakları satın alınınca izleme imkanı oldu. Oyuncu kadrosu ve o kadronun
oyunculuğu çok iyi. Buna da şans verin derim
8)
About Time (7/10): Tamamen isim karışıklığı ile
izlemeye başladığımız film romantik bilimkurgu türünde. Yaşadığı bir kazada
nehire uçan aracı içinde boğulacakken yıldırım düşmesi sonucu hayata tutuna
esas kızın hikayesi bu tutunduğu yerde takılı kalıyor. Hayatın 29 yaşında
takılı kalan esas kızın yaşlanmadığı fark edildikçe yer değiştirmeleri, tekrar
yeni hayat kurma çabalarının anlatıldığı hikaye 108 yaşına kadar sürer. Farklı
bir konu…
9)
Paramedic (7,5/10) : İspanyol gerilim türündeki
film kıskançlık ve aile içi şiddeti resmediyor.
10 Dark (Dizi)
11 Bir Başkadır (1. Sezon – Dizi)
12 Crown (Dizi)
13 Borgen (Dizi)
Yorumlar
Yorum Gönder