Olasılıksız - (Adam Fawer) Yorumum


Kitabın kapağına baktığımda siyah ve beyazdan oluşan karmaşık bir resim vardı . Adı ile beraber bu resim bana daha çok psikolojik bir hikaye okuyacağımı düşündürtmüştü . Adam Fawer isimli yazarın kitabı hakkında tek bildiğim çok satan bir eser olduğuydu . Arka kapağına bakıp konu ile ilgili bilgi almaya çalıştığımda ise "bitirmek için yarını , anlatmak için bitirmeyi beklemeyeceksiniz" diyordu .

Hadi bakalım diyip başladım okumaya ve abartılı yorumlamak istemem ama hayal kırıklığımın başı oldu o an . Kitap alışagelen şekilde gitmiyordu . Alıştığım kitapta bir karakter olurdu onun üzerinden giderek 4. - 5. sayfada bir başkasını tanırdınız yada bir ortamı gözünüzde canlandırırdınız . Fakat olasılıksız 4-5 farklı karakterden kopuk kopuk bahsediyor ve onların hayatlarının çakışması , konunun akıcılığını yakalaması 200 lü sayfalara kadar sürüyordu . Şahsi kanaatim bu kitap edebi bir eser olarak adlandırılmaktansa , zaman kaybetmeden sinemaya aktarılacak bir senaryo olarak kurgulansa çok daha iyi olur . Zira kitap sağlam bir konuya sahip ancak işlenişi ise bir o kadar aksak .

Karakterlerin analizi , mekanların anlatımı , geçmişi önemsiz . İyiler ve kötüler var . Klasik amerikan filmlerindeki karakterler var . Ajanlar , çılgın bilim adamları hatta kötü Koreliler (Kuzey Kore) , Kötü Ruslar , Kötü Filistinliler dahi mevcut . Kısacası klişe amerikan söylemlerinin Kuantum fiziği üzerinden sağlam bir konu üzerinde , abartıldığı düşündüğüm kurgulanışının kitabı .

Yorumlar

  1. Artık kitaplar filmler için yayınlanmaya başladı. Sanki seneristler ilk önce kitabı yayınlayalım, biraz para kazanalım sonra filmi çekeriz diyorlar sanırım.
    Ama ben bu kitabı beyendim. Şuan yine bu yazarın Empati adlı kitabını okuyorum. Yine aynı tarz yazılmış bir kitap. Yine beğendim. Cihan sana tavsiye etmem :)

    YanıtlaSil
  2. gece bitirir bitirmez yazmıştım yorumu biraz ağır kaçmış eleştiri :) konu olarak güzeldi de işlenişe alışamadım :)

    YanıtlaSil
  3. gecen yaz bende biraz takıldım bu kitaba eh yani... genelde polisiye gerilim tarız kitap severim ancak bu da olaylar falan eh yani deirtti.yine de okumuştum.

    YanıtlaSil
  4. ben sevmiştim bu kitabı cihan:) matematiksel olaylar ilgimi çekiyor. ama haklısın bazen senaryo gibi yazılmış. okumaya değer. özellikle pascalın hayatını dine adamasını sağlayan denklemler ilgimi çekmişti aşağıda kitaptaki o bölümü vereym okumayanlar için:)

    “Pascal beklenen değer teorisini kullanarak hayatını dine adaması gerektiğini kanıtladı. Her matematikçi gibi o da, bu soruyu bir formüle indirgedi.”
    Hangisi daha büyüktür?
    a) Beklenen değer (hedonizm yani fiziksel yaşamdan zevk alma)
    Ya da
    b) Beklenen değer (dini hayat)
    Varsayım…
    a) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (hedonizmden alınacak zevk) +
    Olasılık (ölümden sonra hayat var) * (sonsuza dek lanetlenmek) Ve
    b) Olasılık (ölümden sonra hayat yok) * (dinden alınacak zevk)
    Olasılık (ölümden sonra hayat var)* (sonsuz mutluluk)

    Pascal’ın mantığı çok basitti: Eğer (a) (b)’den büyükse o zaman hedonizme devam edecekti, ama
    eğer (a) (b)’den küçükse o zaman dindar olmalıydı.”
    “Ama değişkenlerin değerlerini bilmeden bu denklemi nasıl çözdü?” diye sordu Michael.
    “Birkaç varsayımda bulundu, örneğin, sonsuz mutluluğun değeri pozitif sonsuzdu ve sonsuza dek
    lanetlenmenin değeri negatif sonsuzdu.”
    Sonsuz mutluluk = +00
    Sonsuza dek lanetlenmek =-00
    “Eğer bir denklemde sonsuzu kullanırsanız bu diğer her şeyi etkiler, çünkü çok büyük bir sayıdır,
    böylece (a) hedonizmin beklenen değeri negatif sonsuz ve (b) dini hayatın beklenen değeri pozitif
    sonsuz.”
    (a) hedonizm = -00 ve (b) din = +00
    o zaman
    {a)< (b) böylece...
    (b) beklenen değer (hedonizm) < beklenen değer (dini hayat)

    YanıtlaSil
  5. eline emeğine sağlık üstadım :) konu olarak son derece sağlam bir kitap . Sadece işlenişine çok takıldım . Örneğin bende kitapta bahsi geçen bir konudan çok etkilenmiştim ;

    Bir parayı havaya atarsanız ne geleceğini tahmin edebilirsiniz . Ya yazıdır yada tura . Yani %50 ihtimal var oysa atış kuvvetinizi , kuvvetinizin yönünü , havanın sürtünmesini bilirseniz %100 ihtimalle paranın ne yönde geleceğini bilebilirsiniz . Yani tüm değişkenleri biliyorsanız , geçmişi bildiğiniz gibi geleceğide bilebilirsiniz diyordu . Ancak böyle hesabın sonucunun sadece 2 ihtimali olan para üzerinde bile zor olduğunu biliyoruz . Dolayısıyla yaşama dahi konular binlerce milyonlarca değişkenin hesabının yapılması imkansızdır . Bu yüzden gelecek bilinememektedir . Kısacası teorik olarak geleceğin bilinmesi imkanlıdır .

    Buna benzer şeyler diyordu :)

    YanıtlaSil
  6. evet evet oda güzel bi yaklaşım:) birde 50 küsür kişilik bir sınıfta %99 ihtimalle aynı gün doğan 2 kişi vardır problemi güzeldi:) bu olasılık enteresan bi olay :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AYŞE KULİN- HAYAT DÜRBÜNÜMDE 40 SENE (1941-1964) KİTAP YORUMUM

Ayşe Kulin - Bir Gün Kitabı Yorumu

Sakıncalı Piyade Kitabı Tanıtımı ve Uğur Mumcu

Moskof Cariye HÜRREM SULTAN- Demet Altınyeleklioğlu